Re: davkovac cinove pasty

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Březen 8 02:06:15 CET 2011

Už je to pár let, co jsem pneumatický dispenzer držel v ruce, ale předpokládám, že zásadní rozdíl bude v setrvačných jevech:

a) Do pneu se po stisku tlačítka nahrne vzduch o zanedbatelné hmotnosti, plastový píst se nepatrně pohne a vzduch zas uteče. Ruka pouze pocítí, jak se stříkačka nepatrně nafoukne a zas splaskne.

b) V tom šroubovém se předpokládám roztočí nějaký motorek, jehož rotor má hmotnost tvořící nezanedbatelné procento celku a tento se v ruce pohne a to přesně v okamžiku, kdy pasta poleze ven. Tzn buď skončí vedle, nebo obsluha musí použít delší postup, kdy nejprve vytlačí pastu a pak teprve kydne na místo určení. Jenže potom zjistí, že za těchto okolností se menším kouskům pasty vůbec nechce zůstat na desce a raději se drží hrotu. Postup, kdy vytlačování probíhá při hrotu přiloženém k desce sice stejným problémem trpí také, ale s nejméně řádově menší pravděpodobností.

Závěr je, že pokud chci 3x do roka osadit dejme tomu 5 desek po 500 padech, jednoznačně použiji a), přičemž oželím, že na začátku zahodím pár mm3 pasty, pak budu trochu experimentovat a zbývajících 95 % již pojede maximálně snadno a rychle.

Kdybych chtěl osadit 1 stejnou desku, bude a) pořád rychlejší, ale už to nebude tak super, neb počáteční hrátky zaberou třeba 30 % času.

Pokud budu osazovat 1 desku se 100 pady, začnu na chvíli uvažovat o b), ale pak si stejně vezmu a).

PH