ARM netbook, was: VT100 terminal

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Březen 6 20:55:29 CET 2011

No tak tedy napisu :)

Puvodni majitel kupoval ten ARM notebook s tim, ze cipset je VIA 8505, na
kterem se tomu panovi, co mne ted napraskal :) podarilo rozjet Androida i
Linux.

Po spusteni ve WinCE 6 to hlasilo, jakoze fakt je tam 8505 - akorat ze Linux
pro tohle jadro tam tvrdosijne odmital nabootovat. Po rozebrani prisel na
to, ze je tam VIA VT8500, pro kterou by sice nejaka dostribuce take byt
mela, ale ta nenabootovala take.

V tu chvili jsem to od nej prevzal ja s tim, ze si pohraju.

Hral jsem si dlouho ez uspechu - nez jsem dostal spasny napad a nabouchal
jsem do googla jmena a typy vsech klicovych soucastek. Uspech se dostavil -
zjistil jsem, ze v NB byla polovicni pamet i polovicni FLASH proti
deklarovanym (a u vsech ostatnich typu uvadenym kapacitam, takze distribuce,
ktera mela treba adresu videoram natvrdo, samozrejme nenabootovala. Podarilo
se mi upravit bootloader a cele to "prerovnat" na polovicni pamet a distro
pro VT8500 se mi podarilo rozbehat, vzhledem k tomu, ze jsem zjistil, ze v
nakupu z DX jsem byl az treti v poradi (kdosi to koupil pro znameho, znamy
to prodal mne), tak jsem nejakou reklamaci dal neresil - podle mne by
polovicni RAM i FLASH za reklamaci asi stala.

Pak jsem ale zjistil, ze ta distribuce je hoooodne orezana a kazdou aplikaci
bych si musel stahnout, prekompilovat pro ARM a nasypat ji tam rucne. Pak mi
do toho prisel na "plny uvazek" nejaky kseft, takze jsem prace prerusil - a
od te doby na mne tady ten notebook jen smutne kouka (asi si s nim pohraju,
i diky tomu, ze jszte mi ho ted pripomneli).

Na NB mne prekvapilo nekolik "drobnosti" - je osazen 3 USB porty, ale s mysi
chodi jen jeden, ty dalsi dva (bocni) maji nejake specificke urceni - uz si
presne nevybavuju jake, ale vim, ze plnohodnotny je jen ten jeden vzadu.

Pod Linuxem nechodil touchpad - coz je docela zasadni zadrhel u pulkilove
masinky.

Tusim, ze tam byl jeste nejaky drobny zadrhel s klavesnici, kdy nektere
klavesy (funkcni) nedelaly nic, pod Linuxem take nejelo treba audio, ve
WinCE ale ano, takze pravdepodobne spis nejaky zdrhel te distribuce. Stejne
tak pod Linuxem nejede WiFi, jen dratova LAN, pod WinCE jede oboji.

Planuju se k dalsim experimentum vratit, ale protoze opravdu nejsem linuxovy
guru a informaci o tomhle zeleze je hodne malo, tak asi pujdu radneji
prozkoumat ty Windows.

Jestli mate neco konkretniho, ptejte se, ja zkusim neco z pameti vylovit.

Pavel Kutina