Hovorové duplexní pojítko ...

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Březen 6 16:25:39 CET 2011

Zdravím,

> Tady bych ani takový problém neviděl, spíš bude problém s výběrem legálních
> kmitočtů. Myslím, že amatérské stanice nejsou homologované pro využití
> např. sdílených frekvencí, navíc tam lehce může dojít ke kolizi
> s jiným subjektem využívající stejný kanál...

On je problém se sdílenými kmitočty i v tom, že je v povolení definován
klíčovací poměr - tuším, že 1:10 či nějaký podobný, zkrátka stanice nesmí
být dlouhodobě klíčována právě proto, aby se umožnilo ostatním se také
domluvit. Tedy nejsou sdílené kmitočty pro tento druh provozu vůbec vhodné.
Mám obavu, že v analogových pásmech nic takového není, leda snad něco pro
bezdrátové mikrofony - HA! Bezdrátové mikrofony! Koupit 2 sady, které mají
pokud možno rozdílná pásma - kvůli rušení - a dát vždy jednomu mikrofon z
jedné sady a přijímač z druhé. To by mohlo teoreticky fungovat... Snad se
dají sehnat i s poměrně velkým dosahem.

Zdraví Pavel