OT: Matematická olympiáda

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Čtvrtek Březen 3 19:46:48 CET 2011

A ani mít nebudete ;) Aby to vyšlo, muselo by se a nebo b rovnat c a
druhá hodnota nule, čímž ale nesplníme podmínky zadání. Logicky též
nemůže být a nebo b větší než c, a když vezmeme možnost a=b=c-1, tak
nejblíže se lze přiblížit k výsledku při hodnotách a=b=4 a c=5, kdy činí
odchylka 3. Evidentně jde o cílený timekiller, nicméně existuje podobná
celkem známá formule aˇ3 + bˇ3 - 1 = cˇ3, kterou vyřešit lze bez
problémů. V tomto případě je ale, až na jeden případ, potřeba sáhnout i
mimo kladná čísla.

T.V.