Re: OT: sčítání lidu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Březen 2 08:32:54 CET 2011

Jsem zjevne dusevnim bezzemkem (mimochodem hezky termin, musim si ho na sebe
pamatovat, asi si to napisu do CV), ale opravdu nechapu pristup "ja nic
spatneho nedelam, tak se nemam ceho bat", zvlaste ve chvili, kdy stat nema
na zajisteni potreb, za ktery si ho platime - ale na to, aby zjistil, kde a
komu se daji jeste srouby utahnout samozrejme penize najde.

Ze relevantni informace ma stat ve svych databazich uz davno je celkem
zrejme - a do tech irelevantnich a ryze soukromych je mu celkem prdlajs, tim
spise, ze toto zjistovani v zadnem pripade neni anonymni.

Dovolim si ocitovat cast jednoho z prispevku z D-F na tema "jak vyplnit
nespravne udaje", se kterym naprosto souhlasim, byt jsem ho nepsal:
1a) uvedu ze jezdim do prace autem -> barak mi zapali ekofasisti
1b) uvedu ze jezdim do prace na kole -> stat bude vic potlacovat
automobilovou dopravu a vic budovat cyklostezky (viz clanek) - tj. casem si
barak spolu se sebou zapalim sam

2a) uvedu schvalne ze jsem rom -> barak mi zapali nackove
2b) uvedu ze nejsem rom -> jako nerom budu mozna v budoucnu diskriminovan
stejne jako bili v americe, tj. barak mi zapali cikani
2c) uvedu ze jsem zid, a az v EU vyprcha pocit viny z WW2, zapali mi barak
ze jsem zid

3a) uvedu ze bydlim s 20 dalsimi lidmi -> barak mi zapali hygienici, protoze
pri "namatkove kontrole" zjisti ze toto misto neni pro tolik osob zpusobile
3b) uvedu ze bydlim sam -> barak mi nikdo nezapali, ale zestatnej mi ho a
nastehujou do nej 40 cikanu

Je to samozrejme dovedceno ad absurdum, ale (nejen) v historii existuji k
citovanym bodum paralely, kde se take "obycejnym, slusnym lidem" nemohlo
prece vubec nic stat. Trochu hloupe je, ze jedina cesta, jak toto smirovani
neulehcit, je scitani se zcela vyhnout. Bohuzel prave tohle ma tento vyderac
podchycene celkem idiotensicher und bombenfest.

Takze mam celkem jasno - vyplnim udaje podle vlastniho svedomi uplne a
spravne, tak jak se po mne chce.  O pravdivosti neni v zadnem zakone ano
slovo.

Pavel Kutina