Neco z diagnostiky - P-FET

Rollfree rollfree na volny.cz
Úterý Březen 1 19:17:57 CET 2011

U modelariny se casto elektronika provozuje na hranici parametru, nekdy i za ni
(vysoka teplota, obrovske proudy pri vybijeni ale i pri nabijeni aku atd.), bez ochran.
Vaha ma vyssi prioritu, navic se predpoklada relativne kratkodoby provoz,
krome toho na to medelari mysli a snazi se chlazeni resit (ofukovani vzduchem,
pripadne u lodi vodni chlazeni).

rollfree

From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 01, 2011 7:03 PM
Subject: Re: Neco z diagnostiky - P-FET

Ale asi ano, ale jednak je to dost stary vyrobek, druhak uz jsem do toho
sahnul. Vecer uvidim, jestli vubec bezi procesor, pokud ano, tak to budu
resit dal, jinak to vidim na kruhovy poradac (byt nerad).

Kazdopadne - pokud by byly ty FETy v poradku, pak by melo stacit jim vnutit
do gate (idealne do toho uzlu, kde jsou vsechny spojeny) nejake kladne
napeti a mely by se otevrit, jestli se neotevrou, tak je to na asi vymenu
vsech jedenacti - a to je fakt prace na dlouhe zimni vecery :(

Mimochodem - docela mne prekvapilo, jak maly a v podstate i mizerny to ma
chladic. Jiste, jede to ve spinanem rezimu, tusim ze nekde kolem 8Khz
(alespon to tak byva), ale pouzity "chladic" ma asi 25x35mm, je to hlinikovy
plech tloustky cca 1.5mm, prilepeny k tranzistorum pres teplovodivou (snad)
folii, a to cele je zafouknute v cca 1mm silne smrstovacce. Na stejnem
chladici jsou navic i dva FETy toho linearniho stabilizatoru 5V a 4 nebo 5
tranzistoru pro motorovou brzdu.

Kam a jak se to teplo odvadi nejak nechapu - ale asi to takhle funguje, kdyz
to stejne podivne pouzivaji skoro vsichni vyrobci.

Pavel Kutina