Neco z diagnostiky - P-FET

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Březen 1 18:36:21 CET 2011

Nerozjede, ani tuk. Kdyz jsem ho dostal do rukou, pripojil jsem ho k
prijimaci, prijimac nabehnul (soucasti tohoto regulatoru -JES 500- je i
zdroj 5V pro pirijimac a okolni elektroniku), motor se nerozebehnul. Po
chvili experimentovani jsem regulator oholil ze smrstovacky, sundal chladic,
nalepeny teplovodivou folii na pouzdra a ejhle, zespodu na te lepive folii
byly krasne dva vystriky cinu. Akorat ze jsem na DPS a pouzdrech nenasel
jedinou stopu toho, ze by tam mel cin tryskat.

Pri dalsim patrani jsem nasel dvojici tranzistoru  IRF7416 (paralelne, opet
gate spojeny pres odpor), tvorici vykonovou cast toho 5V zdroje, jeden z
nich meĺ nafoukle pouzdro, umistenim odpovida i jednomu tomu "vystriku" na
samolepce chladice. Tak jsem oba odrezal (zbytecne, mel jsem sundat jen ten
nafoukly, protoze jak jsem psal, 5V zdroj jel, byt zrejme jen na jeden
tranzistor), no ale stalo se.

Na ostatnich tranzistorech neni nijak patrne vykonove pretizeni, nejak se mi
moc nezda, ze by to na nich nebylo videt. Navic motor je spinany naprimo,
tedy baterka - FET - motor - baterka, zadne dalsi jisteni, zadne dalsi
soucastky, na DPS zadna stopa po odpareni folie (vzhledem k tomu, ze
kratkodobe by tahle kombinace mela vydrzet i 100A, tak by tam neco byt videt
mohlo i pri kratkodobem zkratu).

Nevim, moc moudry z toho nejsem, vecer jeste zkusim nakrmit primo procesor
5V z externiho zdroje a kouknu osciloskopem, jestli z nej vubec nejaka PWM
leze.

Pavel Kutina