Neco z diagnostiky - N-FET

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Březen 1 17:38:08 CET 2011

Jsem opravil nadpis, mel by to byt N-FET, prestoze v GM tvrdi neco jineho :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 01, 2011 5:36 PM
Subject: Neco z diagnostiky - P-FET

Zdravim,

mam tu takovy maly orisek:

Modelarsky regulator pro stejnosmerny motor ma motor spinany jedenacti
paralelne razenymi N-FETy IRF7413, u vsech je propojena gate pres 10k odpory
(tedy gate - odpor - spolecny uzel - procesor).

Vzhledem k tomu, ze je regulator chciply a jako poskozene predpokladam prave
ty P-FETy (i kdyz tedy na nich neni nic videt - coz by u vykonoveho
pretizeni u takhle maleho pouzdra asi videt mohlo byt - v regulatoru byl
jeste vadny N-FET IRF7416 a na nem bylo videt vyduti pouzdra), rad bych se
dobral pravdy.

Nemate nekdo nejaky tip, jak nejsnaze udelat diagnostiku, ktery je chciply a
ktery dobry? Reguluje to PWM, tedy vsechny chodi v ciste spinacim rezimu
(mely by). Nerad bych menil vsechny "preventivne", jsou to mrchy mrnavy a
mista na mikropajku tam moc neni, navic mi to dneska vubec nemysli.
Odrezavani jednotlivych tranzistoru (tedy cesticky) neni realizovatelne,
nenapadne nekoho neco jineho?

Diky.

Pavel Kutina