OT: Proclivaci posta [no flame, please]

V P vvitty01 na seznam.cz
Úterý Červen 28 10:46:22 CEST 2011

Hezke dopoledne preji!

Posledni dobou se tu mnozi negativni zkusenosti s celnim rizenim na baliky, tak take pridam jednu (pro zmenu pozitivni) zkusenost.

Dnes jsem si byl jak obvykle pro balik motoru z Japonska (podotykam, ze jako prodejce), abych proclil tri zasilky a zaplatil prislusne clo a dane jako obvykle. Sluzby firmy co sidli naproti nepouzivam, protoze cekani na to aby laskave vypsali formular je delsi nez si vse napsat na stroji sam.

Po informacich z konfery i odjinud jsem si pro jistotu vzal dobrou knizku, ze ktere jsem ovsem nestihnul precist vic nez nekolik stranek.
Cekani na papiry na poste 1 minuta, cekani na volneho celnika 0, celnik byl navic mily a poskytnul i par rad jak si priste zrychlit a zjednodusit papirovani (a tim ho zjednodusit i jim, ale proc ne) a jeste se omluvil za dlouhe cekani, protoze nemohl v systemu najit moji registraci EORI. Platit se ted uz da primo u celniku, takze odpada i fronta na zaplaceni na poste a nutnost cesty tam a zpet. Cekani na poste na baliky bylo kratsi, nez je cekaci doba na bezne poste.
Nakonec jsem tam stravil pul hodiny, coz je o pulhodinu mene nez drive.

Jen ten poplatek za ulozeni do skladu (80+DPH za kazdy balik) me moc netesi, cekal bych ze toto je polozka kterou posta bude mit zapoctenu v cene postovneho, ktere preuctovava odesilatelske poste. Ale kdyz jsem na cle a DPH zaplatil 30K, tak uz je to symbolicka castka co se ztrati. Na baliku z DX za 120 Kc i s postovnym to urcite nastve vyrazne vic.

V.