MECH Dělení skleněných trubek

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Červen 25 16:41:54 CEST 2011

On Sat, 25 Jun 2011, mcmlxxx na hantec.cz wrote:

> Ale pořád si říkám, jsou to trubky z kravína, na transport mlíka, a nějak je
> tam někdo musel nainstalovat a rozřezat. Pochybuju že k tomu bylo nějaké
> zvláštní vybavení.
> Řezání flexou a diamanťákem nepřipadá v úvahu , trubka po kotouči poskakuje

Resil jsem upichovani zeleznych veci v soustruhu. Maly soustruh nema moc
dobrou tuhost a je docela problem na nem upichovat tlustsi veci. 2.5mm
upichovak po par milimetrech zacne jit ztuha, pisti to a kouse se to.

Udelal jsem si bazmek na 125mm uhlovou brusku tak aby sla uchytit do
suportu, do ni 125mmx1mm kotouc a "upichuju" to timhle. Pustim toceni
pomalu proti smeru a hezky do toho zasouvam tu brusku. Kdyz se dobre
srovna aby to bezelo kolmo tak to do toho zajede 30mm jak nuz do masla.

Tipnul bych si ze sklo do hloubky 5mm by to zvladlo taky ale jsou i spec
kotouce na tvrde .. Jen by se muselo vyresit upinani aby to tu trubku
nerozmacklo.