poloha tlak. nadrze

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pátek Červen 24 18:47:07 CEST 2011

Dovolim si ciastocne oponovat.
Vzduch sa vo vode rozpusta, to suhlasim.

To, ze treba dofukovat zvonku pumpu/kompresorom riesenie bez vaku - s
tym nesuhlasim.
Vzduch sa prisava cez regulovatelnu skrutku na vstupe cerpadla, teda
"dofukovanie" je riesene automaticky samotnym cerpadlom.
Toto bol standard cerpadiel Sigma.
V niektorych (skor starsich) tlakovych nadobach Sigmy boli dokonca take
"vychytavky",
ze v tlakovej nadobe bol plavak, ktory ovladal ventil na prisavanie
vzduchu. od neho isla hadicka na vstup cerpadla.
V novsich je riesenie so skrutkou, ktora ma vyfrezovanu pozdlnu drazku a
  kuzelovy hrot. Poloha je fixovana vinutou pruzinou. Za niekolko dni sa
pri pravidelnom pouzivani da nastavit prisavane mnozstvo vzduchu, ktore
je priblizne rovnake, ako sa rozpusti vo vode.
V tlakovych nadobach je cca 1/2 az 1/4 objemu vzduch, slaceny na cca 3
atm. Tolko vzduchu vo vode rozpustit trva ... dlho.

Naopak, o vzduchovy vak sa treba starat a dofukovat ho, kedze sa
automaticky nedofukne.
+ tento vzduchovy vak je skvele "kurvitko", kedze kazdy vyrobca si do
navodu dava, ze ho treba manit kazde 3-5 rokov podla vyrobcu...

Dodo