OT Data na RAID5 a jejich bezpecne smazani

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Červen 24 13:34:24 CEST 2011

No problem je ze dostali seznam HW na kterem to vsude bylo - pokud by se
v tom chtel nekdo vrtat tak neni problem si nechat ukazat dodak k
serveru a razem uvidi ze mu nesedi S/N k diskum s protokoly.

Moznosti jak je ocurat je jiste vic. Otazkou je proc? Pokud nekdo
rozhodl, ze dostanou protokoly a nema predstavu co to znamena v realu -
tak holt musi pocitat, ze na to bude muset uvolnit nejake prostredky.

Ja ted v podstate neresim penize - snazim se zjistit jake jsou moznosti
- tedy aby nas za to nemohl nekdo popotahovat, druhak aby to bylo unosne
z hlediska objemu prace a tretak aby to bylo bezpecne - predstava ze mi
tu nekolik dnu pobezi hlavni pole v degradovanem rezimu se mi hrube
nelibi (to vubec nemluvim o tom, ze i ted nasponovane prenosove
rychlosti padnou a budou se nam zastavovat tiskarny).

Jestlize plati muj predpoklad, ze disk se synchronizuje na nejake
lowlevel urovni, tak je zbytecne sachovat s diskama a pridelavat si
praci. Nezbyde nez postavit nove pole vedle - treba jen ze ctyr disku a
provizorne jet z tohoto pole.

Radek Vicek