OT: DC místo AC ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Červen 23 21:02:00 CEST 2011

Zdravim,

> Obecne mate pravdu, problem muze byt ve velikosti napajeni, pokud je uvadene minimum 14.5 AC odpovida to DC 20V z cehoz by se dalo usuzovat, ze v ustredne je neco na 15V, nejspise nejake zesilovace.
> V kazdem pripade je tam nekde  13,5V-14V pro dobijeni zalozni baterky.

Ano, podle mne prave proto chteji tech 16, aby bylo spolehlive z ceho tu baterku nabit. Jelikoz ta vec musi z te baterky bezet zcela bez problemu, soudim, ze zadne vyssi napeti nez 12V to k provozu potrebovat nemuze (menic nahoru tam nikde nevidim, jen, jak uz tu bylo psano, linearni stabilizator).

> Pokud mate 15.25 odectete ztraty na diodach  muze se vam stat, ze vam to jiz nestaci na spravnou funkci at jiz nejakeho integrovasneho stabilizatoru tak nejakeho tranzistotu pro nabijeni ci tak neco.

Uvidime, zmerim, kolik to da do te baterky. Ono mne napadla uz i tak nekrestanska myslenka jako vubec ten AC vstup nezapojovat, z toho zdroje rovnou nabijet tu baterku (po regulaci napeti na 13.8V) a ustrednu pripojit primo na ni, ale nevyhodou je, ze by pak stale mela poplachovy stav "chyba napajeni" a tedy by nemohla skutecnou chybu napajeni detekovat a hlasit, coz pozaduji.

> Chce se to mrknout min na zapojeni napajeni.

Bohuzel je tam vicevrstvy tistak a zemni (vnitrni) vrstva je rozlita, takze neni vubec videt skrz a spoje se prakticky sledovat nedaji. Schema nemam a asi nepujde sehnat (ale proc se nezeptat: Jde o NX-948 (drive NetworX, ted to dela GE).

Zdravi Pavel