voda v notebooku DELL 620

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Neděle Červen 19 15:04:05 CEST 2011

 V zamestnaní sa nám viackrát stalo, že sa vyliala káva do klávesnice.
Nebola to PC klávesnica ale mala približne rovnakú konštrukciu, rozmery
a počet kláves. Stalo sa to obvykle v zapnutom stave. Stačilo z nej dať
dolu kryt a celú DPS s tlačítkami kláves umyť vo vaničke s destilovanou
vodou. Po dokonalom vyschnutí (cca 48 hodín) na radiátore ústredného
kúrenia fungovala klávesnica bez problémov ďalej. U niektorých kusov sa
to stalo i viackrát. Nemeral som nikdy vodivosť kávy ale mám dojem, že
nie je príliš veľká. Tiež autorádio, ktoré spadlo v servise do nádoby s
olejom to prežilo. Stačilo ho nechať pár dní zavesené, aby dobre olej
odtiekol. Opačne to dopadlo keď sa podarilo vyliať do racku s
elektronikou minerálku. Drahé zariadenie išlo na odpis. I po množstve
vymenených integrovaných obvodov sa objavovali ďalšie a ďalšie vadné.
Minerálka má zrejme vďaka obsahu solí veľkú vodivosť. P.B.