OT: voda v notebooku DELL 620

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Červen 19 00:25:57 CEST 2011

Kdyz mi dcera omylem vyklopila do notebooku bily kafe, tak to bylo taky
"jenom kafe", ale to, co z toho kapalo ven, bych urcite pil jen velmi nerad.
Ono to tak nejak porozpoustelo vsechny sajrajty, co se uvnitr nahromadily...

Budete mit mozna stejny problem, voda byla puvodne cista, ale cestou sebrala
prach a ruzne necistoty, co se najdou v klavesnici, rozpustila je a
aplikovala.

Kazdpadne bych oprvu zahajil rozborkou, IPO ocistil kontakty a zprovoznoval
masinu postupne - holy motherboard (bez displeje, disku, klavesnice a pri
prvnim spusteni i pameti) a postupne to nastrojoval.

Jen mala perlicka - to kafe v klavesnici (na MB to sice proteklo, ale beze
skod, notebook jsem mel otevreny uz par minut "po akci" a nestacilo to
zatect do konektoru) vubec neslo zlikvidovat nejak snadno. Nakonec jsem
celou klavesnici propiral asi ctvrt hodiny v tekouci vode, pak jeste
nalozenou do umyvadla s vodou (nebo v obracenem poradi? ted uz nevim) no a
nasledne jsem nechal klavesnici vyschnout na radiatoru. Ja naivka. Pote jsem
stravil cele odpoledne s fenem v ruce a foukal jsem do no horky vzduch,
opravdu to vysuseni trvalo velmi dlouho. Ovsem vysledek je stoprocentni a
klavesnice chodi jak nova (kdyby se dala rozebrat a rozlozit na jednotlive
folie, tak by mi to asi praci usetrilo, ale nebylo to mozne).

Pavel Kutina