mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Červen 17 15:04:11 CEST 2011

No tak otazkou se jak se citite a zda vam to utahne komin (MCU).

Jednoznacne spravne reseni - univerzalni je to resit standardne - tedy
relayovat pres SMTP kde mate ucet. Pak uz je to jen o tom jaky SMTP si
vyberete a kdy se i on treba ocitne na blacklistu.

Take je mozne udelat ukrok stranou a zvolit si nejaky jiny SMTP server,
ktery nevyzaduje TLS. Ja to tak mam i nekde udelane - ze sice mam
zaregistrovany ucet na nejakem freemailu, ale vyuzivam z nej jen
odesilani svych monitorovacich mailu.

Varianta ukroku je si provozovat SMTP svuj - tam si muzete nastavit
autentifikaci jakou si vymyslite, ale zase se vam nesmi stat, ze se
stanete neduveryhodnym - coz byl duvod proc jsem zrusil svuj SMTP. Nekdy
se na ten blacklist dostanete naprosto nevinne, ale trva to treba tyden
i dele nez vas z nej vyskrtnou zvlast kdyz spravce je laxni.

Radek Vicek