Maly servrik s Intel D410 Re: A vubec kvalita Re: Vadny HDD?

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Červen 17 14:45:25 CEST 2011

Treba to nekoho bude zajimat - dost lidi takove servery "na doma"
provozuji nebo o tom uvazuji.

Az doposud jsem byl presvedcen, o tom co pise kolega - tedy ze v pomeru
vykon/spotreba je nize uvedena sestava bezkonkurencni - sam ji mam doma
jako server.

Vcera jsem vyzkousel 64b Ubuntu 10.04 LTS na desce Intel BLKD410PTL, RAM
2GB 667MHz, systemovej disk na 2.5" WD 250GB Blue a datovej disk 3.5"
WD15ERSX Green. V sestave byla vypnuta interni 100MBps sitovka a v PCI
slotu zasunuta 1Gbps sitovka Intel PRO/1000GT.

Zatim jsem jen testoval kopirovani po siti - presouval jsem data cca
800GB z pole SW RAID 5 (3x 640GB WD RE4 disky) s oddilem na ReiserFS.
Kopirovani bezelo pres MC spusteny na D410 a vzdaleny disk byl pripojen
NFS3 protokolem. Cilovy disk formatovany ext4 se zapnutyma extens.

U velkych souboru bezelo kopirovani rychlosti cca 50MB/s (zrejme je
brzdou integrovany NIC realtek v chipsetu AMD690). Co me ovsem dostalo
bylo naprosto srovnatelne vytizeni CPU a IO - oba servery jely cca na
50% CPU, vytizeni IO operacema bylo nizsi u Atomu cca 30% proti 15%
(myslim ze to je zasluhou te Intelacke sitovky, ktera velmi snizuje
reziji CPU). Podle poblikavani ledek to vypadalo jako ze pole jede
nonstop a led na atomu u HDD stridave blikala v intervalu cca 2s.
Zatim nejsem schopen odhadnout zda to je vliv cache v HDD, nebo cache OS
a vliv FS ext4 - zatim jsem na nem nic nemel.

V teto zatezi byla spotreba cca 41W - v klidu to basti cca 35W -
navyseni udelal ten 1.5TB disk (3-4W) a PCI sitovka (2W).

Dnes to jeste zmerim s mensi 145W zdrojem - verim, ze spotreba bude
vyrazne priznivejsi.

Pokud ozelim jen dva SATA porty a sloty pro RAM tak je to velmi zajimava
varianta pro domaci server - ted jednoznacne verzi desky s Atomem D510
nebo D525 s integrovanou 1Gbps sitovkou.

Radek Vicek