mierne OT - ako si pokecat s postovym serverom

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 17 13:14:08 CEST 2011

On Fri, 17 Jun 2011, Pavel KREJCI wrote:

> No jo, tak ta pravda byla "polovicni". Bez autentifikace ano, ale pres
> jiny server nez v dotazu zminovany smtp.gmail.com, ktery jsme asi z
> kontextu vsichni uvazovali (ja urcite) a z vaseho tvrzeni nebyl naznak
> opaku :) Ale diky za tu informaci.

Pockejte, nevim co je smtp.google.com ale spravne se posta posila tak
se si zjistite MX servery pro danou domenu :

   nslookup -query=MX google.com

   Non-authoritative answer:
   google.com      mail exchanger = 40 alt3.aspmx.l.google.com.
   google.com      mail exchanger = 50 alt4.aspmx.l.google.com.
   google.com      mail exchanger = 10 aspmx.l.google.com.
   google.com      mail exchanger = 20 alt1.aspmx.l.google.com.
   google.com      mail exchanger = 30 alt2.aspmx.l.google.com.

Pak si vyberete jeden z nich nejlepe s ten s nejnizsi prioritou a ten
zkusite, kdyz nejde tak dalsi. A kdyz zkusim server aspmx.1 tak
se mi normalne ozve takze nevidim problem proc by to nemelo chodit
i pres nej  :

   telnet aspmx.l.google.com 25
   Trying 74.125.79.27...
   Connected to aspmx.l.google.com.
   Escape character is '^]'.
   220 mx.google.com ESMTP p8si3962886eep.28

Ten server alt2.aspmx.l.google.com neni zadna magie to by melo byt
naprosto rovnocenne. Navic kdyz si ten nslookup spustite po nejake
dobe, tak na prvnim miste bude zase jiny aby se prostridaly.