OT Jaky disk 1.5TB Re: A vubec kvalita

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Středa Červen 15 21:59:47 CEST 2011

>A proc ne SSD ? Me prijde ten velociraptor nic moc , vzhledem k cene a
>teplote . Idealni kompromis mezi cenou/kapacitou je koupit 2 Tb disku
>a provozovat je v RAID 0 anebo 3 a je to i se zachranou dat .
>Mimochodem to SSD je vynikajici odezvy jsou okamzite a staci 80gb na
>nahrani par zakladnich veci, ale musi se tam udrzovat nejake volne
>misto...
snehulak

Priznavam, s SSD nemam zatim zadnou zkusenost, co se tyka teploty, jeden
Seagate ma 34°C, druhy 32°C, a VelociRaptor jen 28°C.
No a cena - v Alfacomp.cz stal 2414,-Kc. Kapacitou srovnatelny SSD stoji
dvakrat tolik. A mensi systemovy bych na W7 uz asi nedal. To pak ten rychly
disk straci ,,puvab".
****************
>A da se nejak kvantifikovat zrychleni systemu pouzitim takoveho disku?
>Martin Hanek

Tak to nevim, od ceho se odpichnout. Zkusil jsem zhruba zmerit casy - od
zmacknuti vypinace trva bios 22s, do hesla dalsich 36s, a od zadani hesla do
okamziku, kdy prestane blikat kontrolka hdd dalsich asi 20s. System mam
nainstalovany asi dva mesice a zatim se nezda, ze by nejak zpomaloval,
vsechny programy startuji pekne svizne. Uvidime za dalsich par mesicu.

> Prechazel jsem nedavno z xp na w7, tak jsem si dal VelociRaptor
> 150GB jako systemovy. Co se tyka hluku, mel jsem take trosku obavy,
> ale ty se vubec nenaplnily. Tech 10k otacek slyset neni, jen pri
> seeku to obcas zachrasti, ale jen o malinko vic, nez na starsich
> Seagatech.

:o) to jsem rad

Vladimir