OT: Jak se branit hajzlikum na Aukru - pravni stat

Čestmír Dobosz dobosz na gesgroup.cz
Úterý Červen 14 10:43:09 CEST 2011

Zdravim

Jednou jsem mel nejaky problem s dodavatelem xyz. Napsal jsem zly email
a do kopie jsem dal prijemce motejl na ombudsman.cz (dnes varvarovsky)a ještě  podatelna na ochrance.cz
Ještě v tutez hodinu volal tiskovy mluvci dodavatele se snahou problem resit.
Mozna jsem tam ještě zminil moznost medializace :-) Uz jsem to parkrat nekomu poradil a docela to funguje.
Pochopitelne v "komu" nechte COI, FU, uzivatele aukra, Aukro atd atd.

Jenom napad

cestmir

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of d.petr
Sent: Tuesday, June 14, 2011 9:01 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Jak se branit hajzlikum na Aukru - pravni stat

> Od: HW CNCnet.info <hwnews na cncnet.info>
> Nekdy v breznu jsem koupil pro sebe a kolegu na aukru v aukci Ted hned
> 4ks topnych kamenu do teraria a150Kc. V popisu jen par vet:
> Kameny prisly za cca tyden - v krabici krome kamenu byl jen navod -
> zadna faktura. A v navodu napsano tolik omezujicich podminek, ze to
> bylo v podstate nepouzitelne:
> Rekl jsem dobra - napsal jsem oznameni na COI a na FU (v baliku nebyla
> faktura). Z COI mi napsali asi po tydnu, ze jim to neprislusi a ze se
> mam obratit na soud. Z FU mi napsali, ze moji stiznost z el. podatelny
> [...]

Dobrý den, jak už psal pan Minarcik, Aukro je bazar. Obvykle tam normální lidé nabízejí své použité a už nepotřebné věci. Takže nevím, zda se vůbec na tyto prodeje vztahuje 14denní lhůta na vrácení, velmi pravděpodobně vzájemné obchody nespadaji do kompetence ČOI a ani fakturu samozřejmě nelze očekávat. Samozřejmě případný podvod je podvodem i na Aukru, ale řešit by se měl obvyklou občanskoprávní cestou i když tým Aukra může být (a bývá) nápomocen. Často tam ovšem nabízejí výrobky i firmy, ale není to jejich normální obchod, tak nevím, jak v takových případech. Ale když nedodají "papíry", tak to asi pořád lze považovat za nákup nefiremní, neoficiální.
Jinak prodejce se dá před koupí kontaktovat a požadovat další informace. Podle jeho chování se pak můžete zachovat i Vy. Netvrdím, že přístup Vašeho prodejce je v pořádku, ale s určitým rizikem je zkrátka nutné na Aukru počítat a zvážit cenu/kvalitu/riziko případného obchodu. Tolik můj soukromý názor.
PM

Informace obsažené v tomto e-mailu jsou určeny výlučně pro potřeby jeho
adresáta. Text nebo přílohy mohou obsahovat důvěrné informace nebo informace
považované společností za obchodní tajemství. Pokud Vám tento e-mail byl
doručen omylem, informujte prosím odesílatele a e-mail včetně příloh vymažte
ze svého počítače.

The information contained within this e-mail is intended only for the person
to which it is addressed. The text or attachments may contain confidential
information or information considered a trade secret. If you receive this
e-mail by mistake, inform the sender of the mistaken delivery and delete the
e-mail, including all attachments, from your computer.