Jak se branit hajzlikum na Aukru - pravni stat

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Pondělí Červen 13 19:47:11 CEST 2011

Zdravím,
ten návod mne nijak nepřekvapuje. Chybí tam už jen, že kámen nemáte dávat do
mikrovlné trouby.
Tyhle návody jsou dnes běžné. Asi by ty kameny měly projít nějakou
zkušebnou, mít atest ?
Já bych ty kameny zkouknul jestli jsou bezpečné a pokud by se mi líbily, tak
bych to neřešil.
Přeci jen jsme lidi od elektriky a bezpečnost takového produktu snad
dokážeme odhadnout.
To, že tam není doklad od prodejce, který to má jako obchod je ale
nesolidní.
Ještě tedy zbývá živnostenský úřad a zákon č. 455/1991 Sb.
J. Polívka

Zdravim,

zajimalo by me jak resite pokud nad tim nemavnete rukou to co jsem ted
absolvoval.

Nekdy v breznu jsem koupil pro sebe a kolegu na aukru v aukci Ted hned
4ks topnych kamenu do teraria a150Kc. V popisu jen par vet:

Topný kámen 6W z přírodní břidlice:
  Napětí 230V
Přívodní kabel 1,3m
Velikost přibližně 15x20cm (+/E 4cm) E tvar každého kusu je jiný
Teplota od 35E45°C v závislosti na okolní teplotě
Kámen má zabudovanou kruhovitou topnou spirálu, která zaručuje
rovnoměrné vyzařování tepla
  Bezpečný provoz, vyrobeno z nehořlavých materiálů
  Možnost dokoupit i plynulý regulátor teploty za 170Kč
  Záruka 2 roky
Návod k obsluze

Kameny prisly za cca tyden - v krabici krome kamenu byl jen navod -
zadna faktura. A v navodu napsano tolik omezujicich podminek, ze to bylo
v podstate nepouzitelne:

http://www.cncnet.info/galery/akvarium/akteraria/navod.png

rekl jsem dobra castecne moje chyba, ze jsem se nezeptal, ale i chyba
prodejce - kdyby na aukro dal ten navod tak o to ani nezavadim. Napsal
jsem prodejci a nic. Nakonec jsem dal zaporne hodnoceni a najednou se
pani ozvala, ze nemohla k netu. Ja ze ji kameny poslu na svoje naklady a
ona me vrati - castku 600Kc + 50Kc. Nakonec souhlasila (podotykam ze to
bylo stale v zakonne lhute 14 dnu kdy lze vratit bez udani duvodu) a ja
to poslal doporucenym balikem. K memu udivu balik prisel zpet s tim, ze
prijemce jej odmitl prevzit. Pisu co se deje. Znovu nikdo nereaguje.
Nakonec telefonuju (vzal to jeji muz ze se mi ozve pani) - nasledne pani
pise, ze to neprevzala schvalne, ze kvuli hodnoceni na aukru si muzu
vicemene polibit ....
Rekl jsem dobra - napsal jsem oznameni na COI a na FU (v baliku nebyla
faktura). Z COI mi napsali asi po tydnu, ze jim to neprislusi a ze se
mam obratit na soud. Z FU mi napsali, ze moji stiznost z el. podatelny
prijali, ale ze vzhledem k tomu ze nemam dig. podpis tak to musim sepsat
a poslat doporucene. Tak jsem sedl a napsal dopis a doporucene jej
zaslal. Dnes prislo vyjadreni obalkou s modrym pruhem za 40Kc a v nem na
pul strany popis o co jde a jedna veta kde mi pisou, ze to FU urad
nebude resit a ze to prislusi k reseni COI. :-)

Ja bych se na to snad i vybodnul, ale kolega na tom neni zrovna tak aby
nad 370Kc mavnul rukou tak jsem si rekl ze to schvalne vyzkousim jak to
funguje. A funguje to op[ravdu skvele.... :-(

Mam skoro chut se tomu dal venovat - co byste navrhovali dal?

--
S pozdravem
Radek Vicek