nova hracka

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Neděle Červen 12 13:01:40 CEST 2011

Techto vicerotorovych systemu je uz docela dost od placenych stavebnic
az po free projekty - treba Aeroquad mam doma - jen nezbyva cas to
doladit - uz jsem s tim chvili zavisel.

U te koule s jednim rotorem je otazka toho vyrovnani momentu vrtule.
Podle me to neni resene klapkama a pokud ano tak je to velke minus.
Jednak jakykoliv aerodynamicky odpor snizuje ucinnost pohonu - jakakoliv
klapka v proudu vzduchu je ztrata.
A druhy problem je, ze ten moment se meni a to v zavislostech na
nekolika akcich - jednak pri rizenem klesani stoupani a druhak pri
potrebe autonomniho vyrovnani vysky.
Netvrdim, ze to neni mozne ukocirovat pomoci gyrosenzoru, ale je to
komplikace - pokud to bude jen trochu kecat tak je v podstate nemozne
sikme stoupani - protoze budete tocit spiralu.
Dalsi ciste prakticka zalezitost v pripade RC rizeni clovekem je tvar
koule - pro mnoho lidi se stava i po par metrech problem zjistit v jake
poloze k nemu model je.

--
S pozdravem
Radek Vicek