Ako na displej ?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Červen 10 16:23:47 CEST 2011

1. Příště použít jiný procesor, který má přerušení.
2. Nevýznamné nuly "zhasínat" hned po převodu z čísel, který se provede jen
při aktualizaci hodnoty, zcela nezávisle na zobrazování. K zobrazování
používat hotové pole v paměti, kde už je přímo co má/nemá svítit.

2 praktikovat i při 1

PH

From: "Peter Bošnák" <lajost na zoznam.sk>
Potreboval by som nakopnúť v nasledujúcom probléme. Rozhodol som sa z
dlhej chvíle trochu zmodernizovať môj starý funkčný generátor (do 250
kHz) a miesto kruhovej stupnice použiť štvormiestny LED displej. Chcem
na to použiť starý PIC 16C57, ktorých mi zostalo niekoľko v šuplíku a je
mi ľúto ich vyhodiť. Kvôli rozmerom nechcem použiť žiadne iné súčiastky,
okrem PIC-u, displeja a pár tranzistorov na posilnenie výstupov pre
displej, ktorý je staršieho typu a má väčší odber. Program pre PIC
obsahuje čítač impulzov, prevod bin-dec a multiplex displeja s
potlačením núl. Problém mám v tom, že mi nenapadá žiadny prijateľný
spôsob, ako udržať v chode multiplex displeja tak, aby mi displej
nezhasínal pri počítaní impulzov, kde sú hradlovacie časy až 0,1 a 1
sekunda, pričom potrebujem každých 10-15 milisekúnd prepnúť na ďalšiu
číslicu displeja. Viem si predstaviť, že by som i počas hradlovania
obsluhoval displej ale vychádza mi to dosť krkolomne a komplikovane,
lebo dĺžka hradla je prepínateľná a i obsluha displeja, vzhľadom na
zhášanie zbytočných núl má tiež premennú dĺžku. Použitý PIC nemá možnosť
prerušenia. Riešil niekto niečo podobné, či viete poradiť ? Použité
súčiastky musia zostať rovnaké. P.B.