Trvalé připojení externího monitoru - hardwarové řešení

Dalibor Honza dalibor.honza na gmail.com
Čtvrtek Červen 9 15:05:29 CEST 2011

Dobrý den,

mám problém s notebookem acer aspire 5220, kterému před časem odešel displej
(po pádu rozlití krystalů není na tom už nic vidět jen to svítí).
potřeboval bych nějak na hardwarové úrovni vyřešit trvalé připojení
externího monitoru.

Notebook s externím monitorem jel docela dobře akorát byl problém v tom, že
z nějakýho důvodu moc dobře nefunguje klávesová zkratka Fn+F5 na přepínání.
Ale když si s tím člověk trochu hrál tak to šlo nastavit prostřednictvím
softwaru nastavit.

problém nastal teď ve chvíli kdy jsem se rozhodl přeinstalovat systém a
během instalace mi nefunguje externí monitor.
Během startování PC externí monitor běží při bootování taky, ale pak po
chvíli se monitor vypne (resp. přepne do úsporného režimu (v zapnutém stavu
svítí kontrolka zeleně, ve vyplém stavu bliká oranžově a v tomto asi
úsporném stavu svítí oranžově)).
Bohužel to nedělá jen instalátor windows ale třeba i live cd linuxu kdy se
to celý v pohodě spustí akorát pak nejsem schopen zapnout externí monitor.
přepínání pomocí fn+F5 nefunguje a nastavení v biosu k tomu žádné není.

moc nevím co stím potřeboval bych aby to prostě natvrdo vždy posílalo výstup
na externí monitor.
možná by se dalo nahrát nějakej novější bios kterej by to umožňoval.
napadlo mě ještě odpojit odpojit LCD displej myslíte že to má šanci na
úspěch? A pojede to i bez připojenýho displeje?
nebo je reálná nějaká úprava přímo na MB? nějaké nápady?

Děkuji moc za odpovědi.
S pozdravem DH