spravne dimenzovani triaku a uprava 115V US -> 230V EU

Jan Martincek konfera na martincek.com
Středa Červen 8 09:43:57 CEST 2011

My bezne puzivame v stmievacoch BTA41-600. Za zhruba 5 rokov som nevidel
mrtvy triak - pedpokladame ze je to hlavne dobrou cievkou s vysokym
odrusenim /400us/ 10-90 ktora obmedzuje strmost narastu prudu tak ako to tu
kolega spominal.

Takze 600V triak by mohol zafungovat bez problemov aj v tej vasej cisto
odporovej zatazi.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Koder Petr
Sent: Wednesday, June 08, 2011 9:32 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: spravne dimenzovani triaku a uprava 115V US -> 230V EU

ciste elektricky a bez rezerv staci i tech 400V. Dulezite je spickove napeti
v siti, resp. na spinaci. Zatez je odporova, takze maximalni napeti je
stejne jako maximum sitoveho napeti. Pro spolehlivou funkci to ale urcite
chce nejakou rezervu.

Ta spirala muze mit treba zkrat, ktrey se projevuje jen nahodne nebo v
zavislosti na teplote.

Na odruseni jsem se ptal kvuli prekroceni parametru omezujici rychlost
(strmost) narustu proudu. Tento parametr muze totiz pouziti triaku v
aplikaci dost omezit.