OT: Linux a vzdalena plocha

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Červen 7 13:33:45 CEST 2011

On 6/7/2011 12:09 PM, Holec Jiří wrote:
> CentOS je super, ale vývoj trochu spí, velmi podobná (také RHEL) distribuce je https://www.scientificlinux.org
CentOS je "bug to bug" identicka  kopia RHEL (je snaha o bit-to-bit
identicku kopiu, ale to uplnene nejde). SL vychadza z RHEL, ale je odlisny.

Nemyslim, ze vyvoj CentOS spi. Proste kopiruje strategiu RHEL, ktory
ponuka stabilnu platformu s minimalne dvojrocnym cyklom medzi hlavnymi
releasmi a s velmi dlhou podporou pre jednotlive releasy. Sucastne su
backportovane vsetky bezpecnostne opravy (a nielen bezpecnostne).

V poslednom case nastal problem s  CentOS-om, kedze portujuci tim (jeden
clovek) nestiha -  v jednom case boli uvolnene 3 verzie RHEL (4.9, 5.6 a
6.0). Ale to by som nenazyval spiacim vyvojom.

Ak niekto chce platformu s tymi najnovsimi verziami vsetkeho, nech skusi
Fedoru alebo to Ubuntu. Kto chce dlhodobo stabilnu platformu s
minimalnym rizikom pri updatovani, nech sa drzi CentOSu.

-m-