OT: Linux a vzdalena plocha

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Červen 7 10:33:55 CEST 2011

On 6/7/2011 9:09 AM, RV wrote:
> Zdravim,
>
> snazim se prevest nase vyvojove aplikacni servery prevest na linux a
> vse ostatni provozovat na tomto OS na virtualnich strojich.
>
> Kupodivu CentOS bez problemu zvladl se na naistalovat i na servery kde
> jsem neuspel s Ubuntu (hlavne radice poli a boot z nich) - navic ma
> Centos primou vestavenou podporu virtualizace. Takze potud vse ok.

Kupodivu??? CentOS je Enterprise system. Ubuntu je hracka pre deti a
zeny v domacnosti.

> Mam ale problem s pristupem na vzdalenou plochu. Pokud jsem na serveru
> odhlasen tak se vzdalene pres VNC na server neprihlasim. Musim se
> nejprve fyzicky prihlasit do Xserveru a teprve pak muzu udelagt
> prihlaseni na tuto plochu.
>
> Samozrejme umim pracovat pres Putty na konsoli, ale na nektere veci
> bych potreboval pristoupit pres GUI.
>
> Nevite jak zaridit aby se mi spustilo vzdalene prihlaseni do GUI?

Postup pre VNC:

1. Nakonfigurujte si svoje VNC servre v /etc/sysconfig/vncservers
2. Pre vsetkych uzivatelov, pod ktorymi sa VNC server budu spustat
zadefinujte VNC hesla
3. povolte startovanie sluzby vncserver "chkconfig vncserver on" (aby sa
nastartovali automaticky aj po reboote)
4. nastartujte nakonfigurovane VNC servre "service vncserver start"

5. poupravujte ~/.vnc/xstartup aby sa vam zobrazovala plocha podla
vasdich predstav (tu ale neporadim)

Tymto postupom sa nespusti vzdialene prihlasenie - ale kazdy VNC server
bezi pod nakonfigurovanym prihlasenym uzivatelom.

Ak chcete skutocny vzdialeny desktop, tak musite nakonfigurovat XDM
(resp. jeho varianty) aby akceptoval prihlasenia zvonku, na PC
nainstalovat X server (na prve pokusy je asi najlepsi Xming
http://www.straightrunning.com/XmingNotes) a nakonfigorovat ho pre XDMCP
rezim.

-m-