Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

Pátek Červen 3 10:29:48 CEST 2011

No ono v zimě topit je asi potřeba a v létě chladit? možná trochu.
Stavím na vesnici, kde vzniká nová čtvrť těch, co už je to přestalo
bavit v paneláku. Většina lidí staví z porotermu s "vynikajíécími"
tepelně izomlačními parametry. Soused to měl ještě bez omítky, topí
elektrikou a za zimu protopil 70KKč. Má tam balkón, nosné traverzy vedou
zimu až do poloviny stropu v místnosti zimu, na stropě se sráží voda.
Dodatečně zjistil že balkón k ničemu nemá, jen že mu ho tam projektant
nakreslil. Teď tam lepil polystyrén, snad nějakých 8 cm.
Já mám barák z betonu http://vaelektronik.cz/dum/polystyren.html a když
jsem tam začal lepit 20 cm polystyrén, všichni se na to chodili dívat co
blbnu :-)
Při tom celková tloušťka zdi je 40 cm (20 nosná část a 20 polystyrén).
Topení - pro dům s výkonovou ztrátou 4KW počítám s TČ voda-voda s topným
faktorem 5. Jsme v polabí na písku, voda je v 1,5m a je jí dost. Příkon
pod 1KW v největších mrazech. Taky nechápu proč se tyhle TČ víc
nepoužívají. Ve vesnici budu teprv třetí. Chlazení - když už budu v zimě
brát vodu ze studně a ochlazenou jí vsakovat do písku, není problém v
létě jí ohřátou vsakovat do písku. Pro chlazení mi stačí dvě oběhová
čerpadla :-) Trochu jsem to i sousedům vysvětloval - každý pokývá hlavou
a dál si topí dřevem nebo elektrikou. Nechápu.