OT: LHC na víkend

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Čtvrtek Červen 2 19:21:50 CEST 2011

nie, nie, olovo sa urychluje len posledny mesiac v roku. Prave som sa
vratil zo skoly o vysoko vykonovych urychlovacoch a vyzera to tak sa
nezne urychluje aj uran a podobne lahodky.
Urychlovace ktore sa pouzivaju na transmutaciu vyhoreteho paliva su
extremne zaujimave z technologickeho hladiska. Su to linaky, na nejakych
par GeVov, ale kedze sa terci uvolnuje obrovske mnozstvo tepla musia
bezat nonstop aby nedochadzalo ku mechanickemu a tepelnemu namahaniu.
Typicke cisla su v rade 3 sekundovy vypadok maximalne raz za par dni a
niekolko jednotiek minutovy vypadok maximalne 2-3 razy do roka...
b.