Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Čtvrtek Červen 2 17:38:32 CEST 2011

> No takovou ropu naleteje do tankeru a do toho nemecka cu USA bez problemu
> dovezete, s celkem slusnou ucinnosti a hustotou na jednotku objemu.
> Ale do ceho budou lejt tu elektrinu mi nejak neni jasne :-).
> Sousedum kam to muzou vyvezt postaru dratama toho moc nevyvezou.

Co se tyce budocnosti tak me zaujala prednaska o urychlovacem odpalovane
termojaderne fuzi
heslo "Heavy ion fusion" http://www.youtube.com/watch?v=2emKoMgZ03U - ktera
je pry technologicky mnohem snazsi nez Tokamak

Ale zase ma to ale - je pravdepodobne ze za 10 nasobek ceny bezne 1 GW
elektrarny ziskate 100x vice energie - coz je tak hodne se cela fabrika by
mela spise primarne vyrabet methanol z vody a CO2 a teprve chlazenim tohoto
procesu vznika para pro elektrarensky provoz ktery by mel poskytovat kolem
35 GW. Methanol je tekuta energie - prepravitelna tankerem a nacerpatelna do
auta takze slava ......

Jen jsem slysel za 10x tolik penez 100x tolik energie - hned mi bylo jasne
ze i kdyby to bylo technologicky snadne jako facka tak ze strachu z
rozvraceni soucasneho statusu quo v energetice to lobbisti asi nedovoli ...

Zdravi Petr Kubac