Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Čtvrtek Červen 2 15:07:00 CEST 2011

No ja si dovedu predstavit ledacos, ale pak vezmu kalkulacku a zacnu pocitat.
Saudove postavy jaderku s ucinnosti 30%, z takto vyrobene energie, budou provadet elektrolyzu, jelikoz tam neni jina voda nez slana bude ucinnost
toho procesu max 80%. Ted co s tim vodikem, zkapalnovat, to je energeticka sebevrazda s ucinnosti v procentech, cili nam nezbyde  jeho stlaceni a doprava podobne jako u zemniho plynu.
Ma to vsak jednu vadu na krase, vyhrevnost metanu je 3x vyssi nez vyhrevnost vodiku vyhrevnost propanu dokonce 8x vyssi, cili budem muset nasadit cca 5x tolik lodi.
No a v nemecku ten vodik nazenou pod kotle a vyrobi s ucinnosti 40% elektrinu.

Tak vam nevim vavro, ale parni stroj na drevo je proti tomu perpetum mobile :-)

J.