Zakaz jadra v nemecku, je to realne?

Čtvrtek Červen 2 13:20:15 CEST 2011

2011/6/2 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz>:

> Aha, takze v Cernobylu zemrelo 31 lidi, takze se vlastne vubec nic nestalo.

Těch mrtvých, ale hlavně nemocných v důsledku černobylské katastrofy
bude asi o něco víc.

Ale když už chcete srovnávat, zkuste vzít celý proces, to jádro musí
někdo vytěžit, zpracovat atd. Teď si to srovnejte s uhlím, při
nehodách v uhelných elektrárnách asi neumře tolik lidí, jako v
uhelných dolech. A co když se protrhne hráz nádrže vodní elektrárny,
to už se taky stalo. Atd.

Mně hlava nebere, proč Němci takhle blbnou, když je v Japonsku
zemětřesení a vyplaví jim to nějakou jaderku. Hrozí snad v Německu
něco podobného? Je to snad seismicky aktivní oblast? Mají tam snad
nějaké sopky? Nebo je tam riziko jiné podobné přírodní katastrofy?

Pavel Kadečka