Autobaterie

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Červen 1 10:08:08 CEST 2011


Aha uz jsem vas pochopil - tedy ze v baterii s vetsim poctem desek je 
vice mrtve hmoty (te zavrene uvnitr).

Nicmene si neuvedomuji, ze bych videl situaci kdy baterie s mensi 
kapacitou by mela vetsi Imax - v jedne vyrobni rade.

Ale samozrejme to neplati anblock - pokud budete srovnavat Pb urcene na 
startovani a treba trakcni Pb tak to samozrejme neplati.

Duvodem muze byt treba to, ze propojovaci mustky u trakcni baterie jsou 
slabsi nez u te startovaci.

Ja bych proste z hmotnosti, kapacity a Imax neusuzoval skoro na nic, 
pokud neni zjevne jake je vnitrni provedeni te baterie. Jak znamo papir 
snese vsechno a to, ze nejaky noname vyrobce uvede vyssi kapacitu 
baterie jen proto, ze nekde malyma pismenkama napise, ze to neni 
kapacita pri vybijeni 1/10C, ale treba 1/15C - pak mu samozrejme vyjde u 
baterie s "vyssi" kapacitou nizsi Imax nez je bezne protoze osvindlovat 
Imax si treba netroufne - kapacitu si overite hur nez kdyz vam 72Ah 
baterie nanastartuje diesla, protoze si vyrobce fandil.

Vzdy je lepsi se pohybovat pri vyberu baterie na strednich kapacitach 
(ve stejne bedne) a u Imax v maximalnich hodnotach - vetsi kapacita byva 
na ukor mechanicke pevnosti desek (hrozi pak v aute pri drncani) jejich 
zborceni nebo vypadavani a vyssi Imax garantuje solidni provedeni 
konektovani.
V posledni dobe jsem videl mnohem vic baterek s prerusenym mustkem 
(nominalni napeti po zatezi spadne skoro na nulu) nez s odeslym clankem 
(napeti v klidu o 2V na odesly clanek nizsi - pri rozumen zatezi napeti 
drzi). Jedna prerusena me potkala i na dovolene (Bosch). :-(

Radek Vicek

Dne 1.6.2011 9:44, aze napsal(a):
> Toto zcela koresponduje s mým původním tvrzením. Stejná velikost baterií
> s rozdílnou kapacitoru: Menší Ri = více slabších desek paralelně, tzn..
> i více olova v rámečcích a proto méně aktivní hmoty, víc separátorů =
> menší Ah kapacita.
> AZE
>



Další informace o konferenci Hw-list