GSM lokátor?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Červenec 30 16:35:58 CEST 2011

On Sat, 30 Jul 2011, Vláďa Anděl wrote:

> existuje možnost, že se člověk dobrovolně přihlásí do systému, kde jeho
> kamarádi na chytrých telefonech vidí jeho polohu. Ukazoval mi to náš mladý.
> Ale předpokládám, že ani tato informace nebude dostupná pro každého. Nebo to
> je jinak a Velký bratr (a jeho menší bratříčci z různých agentur) nás všechny
> sleduje? Docela mám chuť napsat dotaz na svého operátora, co on na to.

Velky bratr Google, Apple a Microsoft nas vsechny sleduje. Delaji to
tak ze (aspon Google, ti druzi bez ptani) ze se Vas to zepta zda chcete
mit aktivni lokalizacni sluzby napriklad kdyby jste ztratil telefon.

A kdyz to potvrdite tak to bez Vaseho vedomi scanuje okolni WiFi AP a
zjistuje si GPS polohu a pres internet (kdyz zrovna funguje) to tyhle
informace posila svemu tvurci. Tam si delaji databazi takze mobily
co nemaji GPS lze pak lokalizovat podle toho jaka jeho wifi vidi
APcka.

Zrovna tuhle mne vytocil Android. Mel jsem spustene ssh a najednou
to slo uplne pomalu pritom signal byl OK. Ta zku**ena aplikace
google maps si zacala stahovat updaty. A neda se to nijak vypnout
ani zarazit, ani se to neda nekde nastavit ze to nesmi delat.
A co je nejhosi to svinstvo se z toho telefonu neda ani odinstalovat!

Lituju ze jsem ho hned na zacatku nerootnul, ted uz se mi do toho
nechce aby si nemusel znovu nastavovat stazene aplikace..