"bezkrabicove" mikropajecky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Červenec 29 17:05:29 CEST 2011

Ne, to je nedorozumění. Mě zajímaly mikropáječky pro běžné použití, ne jako
nouzovka, akorát že se mi nelíbí provedení "s bedýnkou" - prostě to považuji
za podobný anachronismus, jako třeba ručičkové hodinky, nebo papírové
dokumenty.

Závěr tedy je, že je jich na trhu dost, ale moc se o nich neví.

Nejvíc mě zaujaly
- ta 80W z Bestofferbuy
- 60 W Weller Magnastat z avelmak.sk (ale nepíšou kolik stojí

Dále si pohrávám s myšlenkou, něco takového vyrobit s hrotem k Baluem
zmiňované Metcal SSC. Jenže kde a za kolik ho koupit?

PH

From: "J.Polivka" <jpolivka na volny.cz>
do servisního kufříku už cca více jak 15 roků používám plynové pájky
Portasol.
Hroty stále původní. Regulace perfektní.
http://www.portasol.com/products_sc_r1.asp?sC_ID=119
http://www.portasol.com/product-r1.asp?P_ID=327
s touhle prohřeju vpodstatě všechno.
Posledních cca 5 roků je používám tak 2x do roka, ale dříve hodně.
Obě kdysi od Conrada z bedny, tedy z  "Fundgrube", každá asi za 3 až 5
marek.
Po letech s tou 125kou mám problém ji zapálit, ale když už hoří, tak se
neucpe.

From: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz>
v souvislosti se sousední diskusí o klasických mikropáječnách jsem si
vzpomněl, že jsem někdy okolo roku 1985-90 měl mikropáječku "bez bedničky",
tedy z rukověti vedla rovou šňůra do zásuvky a teplota se regulovala malým
trimrem.

Nedávno jsem na podobnou někde narazil, mj. se mi líbilo, že byla z
průhledného plastu :-) Ale nepamatuji si název výrobce.

Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?

Osobně mi přijde poněkud šílené, že 20 let po té, co to zvládli i v NDR, se
stále většinou používá provedení s těžkými bedýnkami.