Re: Zkušenost s pájecí stanicí Pro's Kit zakoupenou v GME

Juraj Michálek michalek.jm na gmail.com
Čtvrtek Červenec 28 16:03:23 CEST 2011

ERS50 je Teslacka kopia (alebo tvoriva inspiracia) starej  (asi velmi
starej) Ersy, na origo teslacku rucku (nie na tu cesku napodobneninu ERS50)
pasuju hroty z ERSY. Termoclanok je priamo pod hrotom, tam kde zacina spic,
da sa nadstavit tak ze sa ho priamo dotyka. Tiez PowerTool od Ersy ma
termoclanok umiestneny podobne, avsak uz je v kovovom obale. Najhorsie su na
tom rozne klony stanic Solomon (pero pouziva aj Diametral), kde je
termoclanok POD spodnym koncom hrotu ako celku (teda od spicky asi 2,5cm).
Samozrejme svoju ulohu hra aj kvalita regulatora, nemozno porovnavat
regulator obsahujuci 1x lm358 a regulator s MCU os ERSY, Wellera. Baluom
zmienovana stanica pouziva iny princip ako magnastat od Wellera. Metcal (po
novom OKI electronic) posiela do hrotu VF energie, ktora sa meni na tepelnu
priamo v hrote. VF vlastnostami hrotu sa meni teplota, stanica vie velmi
dobre merat odoberany vykon a tak je regulacia velmi rychla.