tienene kable pre serva

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Červenec 28 11:31:00 CEST 2011

Ahoj,

A celkem dobre sehnatelne jsou kabely od helukabel, v tomto pripade asi rada
TOPSERV. Pokud jde o par metru a ne o civky, jsou ochotni dodat i primo.
Poplatek za strih 400,- Kc je IMHO celkem korektni.

Pozor, je potreba zvazit jak bude kabel namahan. Sam jsem si dost nehezky
"nabil hubu", kdy jsme vsichni uvazovali o tom, že se kabel lame. Byl to
kabel k ovladaci s kontrolkami a pripojením tenzometru. Ovlada se s nim
brzdová stolice. Zmeri se jedna naprava a popojede se a zmeri dalsi. Kdyz to
po letech odeslo, dal se tam perfektni ohebny stineny kabel a on odesel za
par dni. Pitva ukazala, ze se kabel nelame, ale trha a mekoucke provedeni to
jen zvyraznilo. Původní kabel prezil par let, jen diky tomu, ze pokud bylo
sucho tak stolice blbla elektrostatikou. Chlapi proto k ovladacimu kabelu
pridali snad 2,5 mm2 klasicke zelenozlute lanko a okolo nej cely kabel v
podstate omotali. Zemnici lanko pak pusobilo jako tahovy prvek a zabranovalo
přetrženi kabelu. Od hellukabel by se mi k tomu ovladaci libil "vytahovy"
kabel s kevlarovymi tahovými prvky, ale ten by byl moc robustni, je tam
preci jen 24 dratu a ma se to drzet v ruce. Takže asi tam nakonec přijde
kabel TRONIC-CY 25x0,25 QM a pro sichr to lanko.

Proto se také u masin pouzivaji energeticke retezy, zabranujici
neprimerenemu namahani kabelu.

Radek (benedikt na hw.cz)

PS. Tady je vizitka na cz zastoupeni:

Helukabel CZ s.r.o.