Ochranne kryci sklo pred LCD televizi

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Sobota Červenec 23 12:44:20 CEST 2011

Stejně jako v práci elektrikáře tak tím spíše u dětí je zabezpečení na
prvním místě a ne jako dodatečná ochrana.
Měli jsme ve všech zásuvkách umělohmotné záslepky a tehdy v 6 patře
zabezpečení na oknech aby šly otevřít jen do určité míry.
Pamatuji si z vyprávění mojí maminky, jak mne sundávala z parapetu ve třetím
patře a stačila židle a stůl u okna a malá chvilka bez dozoru v bezpečí
domova.
Nastěhovali jsme se tam, když mi bylo 4,5 roku.
V deseti letech jsem se topil ve vaně už jsem byl v bezvědomí, když mne
vytáhli. Naštěstí jsem nebyl zamknutý. Otec to pak předělal aby to zamknout
nešlo.
Ve 12 letech mne málem zabil proud. Pár ran jsem schytal a vždy jen zabrnění
a najednou pecka, že jsem se půl hodiny nemohl pohnout.
Od té doby mám vůči elektrice respekt.
Otec měl na chatě starou cirkulárku na 380 a pod pracovní plochou
svorkovnice a k ní vedly dráty se zpuchřelou izolací.
V podstatě holé dráty. Kolem běhaly tehdy moje malé děti. Šel jsem se
podívat do sklepa a kabel byl v zástrčce.
Otec povídal - co by tam sahaly, to je nezajímá. Vyříkali jsme si to a od té
doby to bylo vytažené.
Velmi dobře vím, že v určitém věku mi všechny děti prolezli úplně všechno.
Prostě zvědavost.
A tu o zakázaném ovoci taky známe.
Zákazy jsou proto aby se porušovaly a zvídavost dětí je veliká.
Proto jsem nikdy doma nechtěl zbraň. Nechával jsem ji v práci v trezoru.
A dobře jsem udělal. Před rokem se ke mně chtěli vloupat dva bezdomovci přes
balkon.
Spal jsem po službě a vzbudily mne rány. Jeden bezdomovec hlídal a druhý se
s kladivem a majzlíkem snažil probourat přes nová plastová okna.
Psa jsem měl zrovna u bejvalky a sousedka nade mnou nebyla taky doma. Bylo
to v 15:30 odpoledne, kdy tady chodí spoustu lidí.
Ve slipech jsem je nechtěl honit po sídlišti a tak utekli. Sice jsem si je
potom našel ale pokud je nechytnete při činu, tak je to o ničem (vyjádření
PČR)
Kdybych tu bouchačku měl doma, rozespalej a nas*anej, tak bych měl ještě
možná problémy.
Jindra Polívka

Ano, přesně tak. Zabezpečování může (a mělo by) přijít jako dodatečná
ochrana, ale dítěti se musí dát jasně najevo, že tohle se nesmí.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601