[OT] Nove nadzvukove dopravni letadlo

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červenec 18 20:10:49 CEST 2011

Nasiel som este pekne interview:
http://www.youtube.com/watch?v=_3EBXKG78CI&feature=player_detailpage#t=140s
v tom case tam hovori o jednom z mnohych prevratnych inovacii toho lietadla, redukcii aerodynamickeho tresku pomocou "baseline science of plasma flow control  around the aircraft, basically re-ionizing the air".

Kupodivu to sice nie je uplna hovadina a zda sa, ze sa naozaj takymto niecim ludia zaoberaju (napr. http://www.sandia.gov/pcnsc/departments/plasma/flight.html alebo http://www.plasmaero.eu/, aj ked niektore odkazy co som nasiel pripominali skor legendy rozpravane pri taborakoch, napr. http://www.spacedaily.com/news/future-00o.html ), ale vzhladom na to, ze vsetky akotak seriozne zmienky ktore som vyguglil boli silne v stadiu zakladneho vyskumu a pociatocnych experimentov a nemali so skutocnou aplikaciou este vobec nic spolocne, mi slova toho pana o "baseline science" tiez pripadaju ze to niekde vyguglil... :-)

Ale mozno som len chorobne skepticky a fatalne sa mylim v odhadovani ludi...

wek