AC motory

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Červenec 15 14:53:13 CEST 2011

Uvažuji nahlas:

  2 a 4 pólový motor se stejným příkonem se liší jen otáčkami.
  Motor s nižšími otáčkami pak musí mít vyšší krouticí moment.
  Pokud budou kotvy obou motoru mít stejný moment setrvačnosti
  (asynchronní pravděpodobně ano, navíc se k tomu počítá i zátěž),
  pak bude mít motor s nižšími otáčkami lepší dynamiku, tzn. dosáhne
  daných otáček dříve (pokud jsou ovšem v jeho rozsahu).
  Neberu v úvahu průběh točivého momentu v závislosti na otáčkách.
  Dále se nebere vůbec v úvahu indukčnost vinutí, která může
  dynamiku velmi ovlivnit (viz buzení krokových motorů).

Záruku vám na to nedám, nejsem motorář.

Tomáš