Re: AC motory
stpalas@volny.cz
stpalas na volny.cz
Pátek Červenec 15 08:31:02 CEST 2011
Pretaktovat motor lze hodne vysoko. Po elektricke strance to nebyva problem.Dulezita je mechanicka odolnost rotoru a lozisek. Nechtel bych byt pobliz az odstrediva sila roztrhne rotor.
Staňa
Odeslané z telefonu HTC
----- Reply message -----
Od: hw na itherm.cz
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: AC motory
Datum: pá, 7. 15, 2011 08:13
ohledne "pretaktovani"
pamatuju si ze ve skole jsme meli menic a motor na zkouseni
maly motor cca 500W s remenici se dokazal tocit i na 200Hz
vic uz jsme nemeli odvahu.
Pavel
----- Original Message -----
From: "Milan" <krata.milan na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, July 15, 2011 7:41 AM
Subject: Re: AC motory
Obecně u motoru plati cim vic polparu ti se pomaleji toci. Presny
vzorecek si nepamatuji.
Druha vec je zmena za 10ms coz je doba pul periody pri 50Hz a to asi
zadny standartni motor nezvladne. Prodavane menice standartni cenove
hladiny maji minimum 0,2s na zmenu. A treti vec je jaky chcete pouzit
motor. Mel jsem asynchronni motor 0,37kW a ten se nebyl schopen tocit
vic nez pri 75Hz a to jel na male zatizeni. (Na prazdno jsem jej nezkousel)
Milan
Dne 14.7.2011 23:57, "Ing. Libor Konečný" napsal(a):
> Dekuji za osvetleni, ja musim zustat u toho ac motoru, a zajima me jestli
> bude mit vyssi reakcni cas kdyz bude mit 8 polu, misto 4.
> Ja si myslim ze jo , ale par tisic na test se mi nechce davat ;-)
> proto potrebuji potvrdit zda je tomu opravdu tak.
> LK
>
> Dne 14.7.2011 21:22, Josef Štengl napsal(a):
>> Nic konkrétního pro vás nemám, jen takovou poznámku. Musí to být
>> asynchronní?
>>
>> Elektrické posilovače řízení, alespoň ty v BMW používají synchronní
>> motory. Používají se spínací frekvence 16 kHz a rychlost je přibližně
>> taková jakou zvládáte točit volantem. Tedy pokud nejste bývalý řidič
>> formule, to pak strhnete toque senzor na volantu:-).
>>
>> Výkon je 250W, 750W (BMW je docela těžkej). Teoreticky 2880W (24V,120A),
>> ale to jsou mezní limity.
>>
>> Motory se vyrábí v Japonsku. Alespoň je na nich made in Japan.
>>
>> Na pokud by vás zajímalo jestli se používají i synchronní, a na ostatní
>> parametry, tak to bych se musel zeptat, asi bych teď lhal.
>>
>> Ale až příští týden, nemám teď vůbec čas a jsem mírně v nemilosti.
>> Odpálil jsem tento týden tři motory a u dvou jsem dokázal prorazit
>> mosfety na H můstku, což se ještě nikomu za 4 roky nepodařilo. No a mě 2x
>> :-).
>>
>> ced
>>
>>
>> Dne 14.7.2011 15:00, "Ing. Libor Konečný" napsal(a):
>>> Zdravim
>>> Stale resim ty AC motory a mel bych dotaz.
>>> Jak uz jsem psal potrebuji co nejrychlejsi zmenu smeru a potrebuji
>>> potvrdit ci vyvratit domnenku ,ze kdyz pouziji AC motor 8mi polovy misto
>>> 4 poloveho, zda rychlost zmeny bude vetsi (tedy dvojnasobna).
>>> Je tomu tak ?
>>>
>>> Jak moc se muze frekvencne overclokovat siemens motor ?
>>>
>>> Dekuji
>>> LK
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20110715/4bc2fc61/attachment.htm>
Další informace o konferenci Hw-list