Celkem OT - Jak poznat kódování textu?

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Červenec 14 08:51:59 CEST 2011

Zdravim,

vzhledem k tomu, ze to co ted resite mame na poradu dne dnes a denne tak
vam mohu rict, ze velmi zalezi na souboru znaku, ktery mate k dispozici.
Pokud jich mate malo tak nemusi byt rozpoznani presne.

Rozpoznani se vetsinou dela tak, ze se vyhledaji signifikantni znaky a
porovnaji se s matici znaku o kterych vite jak jsou kodovany - ty ktere
se kryji vam urci kodovani.
To znamena ze musite mit tu matici - za tech 20 let co zpracovame data
zakazniku jsme toho pochytali dost - bohuzel ji nemuzu z pochopitelnych
duvodu poskytnout.

Jsou samozrejme speky, ktere se blbe hledaji - treba takovej EBCDIC je
uz dnes neco co skoro nikdo nezna a presto se to cas od casu objevi.

Jinak naprosta perla, kterou jsme hledali tyden byl podobne vyznacny
zakaznik jako ten vas, ktery nam mel nove predavat data. Bylo domluveno,
ze nam da nejaka zkusebni data. Data prisla ale tyden jsme selhavali to
rozlustit - pak se prislo na to, ze ta pani co nam je posilala si je
vzdycky pred odeslanim prohledla a kdyz videla ze je tam spatne cestina
tak to opravila, ale protoze to bylo velke tak opravila vzdycky jen cast
a sem tam neco ji uteklo...

Radek Vicek