OT: na vikend elektro-ekologick? debata

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Úterý Červenec 12 17:23:11 CEST 2011

No vida a mame zde konkretni ukazku zrudnosti onoho systemu,
investice 300.000Kc, rocni vyroba 6.8MWh pritom vyrobni cena v nejnakladnejsi klasicke uhelne elektrarne CEZu je 1.5Kc,
pokud by tato elektrarna chtela kokurovat nejdrazsimu (vyrobne) zdroji CEZu prodala by svou elektrinu za 10.200Kc/rok.
Pokud by se na FV elektrarne 30 let nic nerozbilo, mela ostatni naklady 0 byla by po 30 letech zaplacena. Problem je, ze uvadena zivotnsot FV panlu je 20let a podle meho jde o
cisty marketingovy optimizmus podlozeny jen virou , v kazdem pripade FV panek kazdy rok ztrati zhruba 1% vykonu prostym starnutim onoho panelu, nemlune o starnuti a poskozovani skla. Zcela nechavam stranou zivotnost menice kazdy kdo nekdy provozoval neco pulsniho s kondenzatorem vi kolik let to asi vydrzi, rozhodne to neni 10 let :-)
A to jsme postavili FV elektrarnu proti nejnakladnejsi elektrarne CEZu, takovy Temelin za radove 100miliard, ktery spaluje v australii vytezeny uran upraveny v USA ( ted rusky, ale to je jedno) ma vyrobni naklady pod 1Kc.
Sakra kde je problem, proc FV elektrarna , ktera nemusi kupovat palivo, neplati za emise, v pripade AZE nema zamestnance, neplati za nevyrovnane dodavky atd. neni schopna konkurovat vubec nicemu a i vyroba z ropy je levnejsi?
Jestli ono to nebude onou zapornou energetickou bilanci cele FV
J.