Dalkový příjem SAT?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Červenec 11 18:00:33 CEST 2011

Donedávna měli vietnamci dvoumetrové paraboly, namířené je měli skoro
vodorovně na východ, jak přišel rychlý inet, tak je rušili. Před časem jsem
dostal od místních jednu takovou na střechu na altánek, ozařovač nevím
jestli bych našel komplet, děcka si s tím hrály, mělo to plno zajímavých
dílů. Zkuste jít na jejich velvyslanectví, odtamtud všecko bylo
organizované, měli je všichni stejné.

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Tomasek" <tomasek na etf.cuni.cz>

chtěl bych se pozeptat zdejších radioamatérských guru,
jak moc je reálné "dálkově" přijímat satelitní vysílání,
které se u nás jinak chytit nedá?

Konkrétně by se jednalo paprsek jednoho satelitu, jehož jiný
paprsek je namířený na střední Evropu (a dokonce v něm jsou
vysílány české programy), ale tento končí s kloudným signálem
někde na hranicích Turecka a Rumunska.

Existuje nějaká taková možnost (zaplatitelná)? Např. mě napadlo
použití více satelitních antén, tak jak to dělají "lovci mimozemšťanů"...