Re: jaké AA aku ?

Pondělí Červenec 11 13:27:25 CEST 2011

2011/7/11 Tomáš Vymětal <vymetalt na gmail.com>:
> Kdysi jsem začal používat klasiku GP 2700/2600mAh, ale mám s nimi problémy.
> Už se mi dvakrát stalo, že v sadě šesti kusů měl jeden kus kapacitu třeba
> 500mAh, asi 4 baterky za poslední rok spadly zrhruba po roce používání (asi
> 10-20 cyklech) pod 1500mAh nebo umřely úplně. Měřeno pomocí "chytré"
> nabíječky od Conrada. Vrchol přišel tento víkend, kdy jsem si vzal baterky
> nabité asi 2 týdny zpět, foťák hlásil vše ok, po jednom blesku "warning" a
> během sekundy šel offline. Tak nandám baterky nabíjené předchozí den přes
> noc. A ani se nezapl.

Mám kompakt Canon na dvě tužkový, jednu sadu mám Energizer recharge
2450mAh, druhou Varta Ready2use 2100mAh. Což dohromady splňuje moje
(asi nejen moje) dvě zásady: 1) mít dvě sady baterek, na jednu se
fotí, druhá čeká v záloze v pouzdře foťáku a 2) každá sada od jiného
výrobce, protože tím eliminujete nějakou výrobní vadu série,
šmejdskýho výrobce apod. Někdo tady jednou vyprávěl, že si koupil 8
nových dobíjecích tužkovek, všechny nabil, 4 dal do foťáku, 4 do
brašny jako zálohu a pak musel somrovat mezi lidma o baterky, protože
všech těch 8 nových článků bylo na vyhození a foťák se s nima dal
sotva zapnout, fotit nešlo vůbec ;-)

Jo a důležitý je nezapomenout, že tu záložní sadu jsem už použil a v
pouzdře jsou teda ty baterky původně z foťáku, ale vybitý. Takže po
příchodu domů je musím dát nabít ;)

Obyčejný GP (tj. ne Recyko), už používám jenom do svítilen nebo do
hraček jako jsou autíčka. Tam ještě posloužej, přestože už jsou
starší, ale do foťáku už se nedaj použít.

> U kvalitních alkalik (energizer / duracell) kolem 700, takže se příliš
> neplatily. Nicméně dostávám se k tomu... kdysi jsem ségře kupoval do
> nějakýho zařízení 1,5V dobíjecí alkaliky, protože se s nabíjecími 1,2V ani
> nedokázalo zapnout. Baterky chtěly vlastní nabíječku, ale cena nebyla
> překvapivě nikterak vysoká a i kapacity byly solidní.

Evolve se chlubí, že má nabíječku, která dobije (asi 20x) i obyčejný alkaliky:

http://www.evolve.cz/d-evolve-ecocharger.html

Pavel Kadečka