OT - Zase RS Components

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Červenec 8 16:09:08 CEST 2011

Ahoj,

určitě si pamatujete, jak jsem nedávno psal o zkušenosti s tím novým
přímým zastoupením (nebé spíš vstoupením na náš trh) RS Components.

Před chvílí mi zavolal nějaký chlapík na mobil z tajného čísla.
Obvykle tajná čísla neberu, protože když se někdo neumí představit,
nemám se s ním o čem bavit, ale tak nějak jsem to vzal. A volal
chlápek z RS Components. Představil se a že neví, jestli tu firmu
znám, že by mi poslal katalog.

Hned jsem mu začal vysvětlovat, že je znám a že jsem u nich zrovna
něco objednával a že to tak nějak nedopadlo. A on, jak jsem začal o
problémech, tak začal couvat... jako že: "Aha, aha, tak nic..." apod.
Místo aby začal pořádně komunikovat a snažil se mě udržet jako jejich
zákazníka, prostě aby začal řešit problém, který jim vznikl a
přicházejí díky tomu o peníze, tak se chtěl hned loučit.

Ale já jsem si říkal, že když už zavolal, že ho nenechám jen tak
zmizet. A začal jsem mu vyprávět, co mi provedli a jak se chovali. No
a on blekotal a blekotal a normálně potom už to psychicky nevydržel a
po několika minutách zablekotal a suše zavěsil.

Tím jsem si jen potvrdil, že to jsou opravdu amatéři. To je přece
neuvěřitelné, takhle se zachovat. Mně by nenapadlo někomu seknout s
telefonem, pokud by mi například sprostě nenadával. Kdybych měl na
druhém konci takového zákazníka, který mi něco vysvětluje, notabene
moje problémy, tak by mi přece bylo jasné, že mi to vysvětluje právě
proto, abych se mohl zlepšit, abych ho mohl získat zpět. Jinak by se
mnou vůbec neztrácel čas.

Pokud tedy já RS Components nestojím ani za to, aby vyslechli mé
připomínky k jejich práci, už vůbec nemluvím o tom, že by je snad
mohli řešit a zjednat nějakou nápravu, pak zase oni mně nestojí za to,
abych jim dával peníze.

A tohle jsou přesně situace, kdy se pozná, jak kvalitní je obchodní
partner. Přijímat objednávky, balit zboží do krabice a za to kasírovat
peníze, to umí každý mamlas. Jakmile však dojde na problém, tak právě
mamlasové okamžitě vycouvají a jdou si hledat dalšího zákazníka...

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601