Trifazove asynchronni elektromotory - jmenovity a zaberovy proud.

Čtvrtek Červenec 7 22:30:08 CEST 2011

Z principu asynchronního motoru - pro maximální kroutící moment
potřebujete optimální skluz. Zastavený motor se při 50 Hz chová jako
trafo do zkratu, indukované proudy v kotvě jsou vytlačeny na povrch. a
nemá to sílu. Proud je obrovský. Frekvenční měnič pro rozběh nastaví
třeba 5 Hz a patřičně nízké napětí tak, aby tam tek třeba jmenovitý
proud. Potom dosáhnete max. kroutící moment i při nulových otáčkách a
nic nesmrdí. Elektrocentrála by se taky mohla chovat zajímavě. Pokud jí
přetížíte tak že klesnou otáčky, sníží se frekvence, tím skluz a motor
by měl mít větší kroutící moment :-)
Anděl