RE: Oprava programátoru pračky

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Čtvrtek Červenec 7 11:51:52 CEST 2011

Dřív se při praní a ždímání přepínalo vinutí motoru, stejně se měnil směr otáčení. Velká část starších praček měla i dvojici rozběhových kondenzátorů. V podstatě asi půjde o "dva motory" (různé otáčky) navinuté na jednom železe.

Novější pračky už mají univerzální motory (komutátor) a o otáčky se stará tyristorový regulátor.