[OT] Tlak v PB flasce?

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Neděle Červenec 3 16:47:22 CEST 2011

Pravdy na tom neni nic, bezpecnostni predpisy nedovoluji jine nez pevne rozvody Pb bez pouziti redukcniho ventilu.
Teoreticky se v obou připadech da pri pajeni bez toho ventilu obejit. Tlak plynu nad hladinou PB neni az tak radilakne odlisny od tlaku ktery potrebujeme pro pajeni, problem je, ze
tlak je zavisly na tom jake je slozeni tedy obsah butanu a propanu, a predevsim na teplote, podle toho se tlak muze hybat od nejakych 3 do klidne 8 baru.
Jinak receno, pokud vam na lahev nebude prazit slunce bez problemu to uregulujete na ventilu horaku, ale s redukcnim ventilem je prace mnohem snazsi a konfortnejsi.
V neposledni rade  az skubnete tu 1,5m hodici a do zad vam zacne slehat plamen primo z lahve bude to zajimave.
Zavity, velka PB lahev ma  W 21,8 x 1/14" LH, vystupy redukcnich ventilu jsou standartne G 3/8" LH
Na malou PB lahev potrebujete odtlacky ventil , ktery pak ma na vystupu stejny zavit jako velka lahev.
Hadice na tom obrazku je nejspise W 21,8 x 1/14" LH a na druhe G 3/8" LH.
Pokud jde o vykony horaku, zalezi na trysce a nikdo jiny nez prodejce vam to nerekne.
Pro predstavu podobne profi horaky od GCE maji tyto parametry
- plochy 2,8kW pri spotrebe 220g/h
- kulaty  4.5kW pri spotrebe 350g/h
- u primeho horaku se to neda ani odhadnout, v Propaline jsou tri horaky s vykonem oc 400W do 2,5kW, lisi se jen tryskou.

Pokud vam to v PB flasce sploucha mate v ni plyn a ten bude bez problemu horet.

J.