OT: Proclivaci posta [no flame, please]

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Neděle Červenec 3 00:07:20 CEST 2011

Mohu poslouzit informaci z postovniho uradu jejiho velicenstva Alzbety II..
Pokud dostanete zasilku ze zahranici posta vyrizuje veskere celni a danove formality a to ZDARMA respektive v ramci postovneho, ktere za zasilku zaplatil odesilatel. Pouze pokud je za zasilku vymereno clo nebo dan uctuje si posta poplatek 8Liber pokud neni vymereno nic neplati se nic.
Pokud se podivame na vysi poplatku, prumerny brit si za rocni plat muze dovolit 2512 8Librovych poplatku.
U nas si snad posta uctuje 96+180 , pokud pouziji stejne udaje pro cistou mzdu v CR (udaje eurostatu) muze si prumerny cech dovolit 443 poplatku, jinak receno ceska posta je 5,6x drazssi nez RoyalMail.
Co dodat snad jen, RM celně odbavi beznou zasilku za 48 hofin a zasily EMS zpravidla v den doruceni nejpozdeji vsak do 24 hodin.

Nebo snad jeste jedna informace,
generalni reditel ceske posty ma rocni plat 3,25M bez odmen tedy zhruba 11 nasobek prumerne mzdy s odmenama je na 15 nasobku
CEO Royal mail ma 500.000 liber odmeny nedostava. to je zhruba take 11 nasobek prumerne mzdy, problem je, ze trzby ceske posty jsou cca 20,5 miliardy Kc a
trzby RM 9,4 miliardy liber tedy cca 13x tolik  :-).
Ferman